Alt
Verschaeve
Tessa
Studierichting 
Muziek
Beschrijf in het kort je parcours bij STAP
Na een kennismaking met muziek via muziekinitiatie, begon ik vanaf het derde leerjaar aan mijn notenleertraject bij Ilse Landuyt. In mijn eerste jaar was ik nog niet zeker welk instrument ik wilde bespelen, daarom volgde ik eerst een jaar notenleer. Pas het jaar daarop begon ik met saxofoonlessen. Mijn muzikale reis begon met Jitse Coopman, die me de basis van de saxofoon leerde. Toen zij besloot te stoppen met lesgeven, werd Thijs Vanmarcke mijn nieuwe leraar, van wie ik tot op heden nog steeds les krijg. Na het afronden van mijn notenleer, volgde ik MCV-lessen met als leerkracht Hilde Dumoulin. Daarnaast ben ik toen ook begonnen met groepsmusiceren bij Geert Deforche.
Waarom koos je voor jouw instrument?
In eerste instantie wou ik viool of dwarsfluit spelen, maar op de infodag van STAP werd ik door de leerkrachten saxofoon aangemoedigd om daar eens binnen te springen. Ik mocht eens proberen blazen op een saxofoon en was meteen verkocht. Ik ben nog steeds heel blij en dankbaar dat dit gebeurd is! Ze vertelden me iets wat me altijd is bijgebleven: 'Sax is de max!'.
Waren er momenten waarop je aan opgeven dacht?
Eigenlijk ben ik van nature iemand die niet snel opgeeft, daarom heb ik er nooit aan gedacht om op te geven. Er zijn natuurlijk wel momenten waarop het wat stroever verloopt, maar eenmaal je daardoor geraakt bent , kijk je met trots terug op wat je bereikt hebt.
Kan je iets vertellen over de rol van je leerkracht(en)?
Ik zie mijn leerkrachten echt als een voorbeeld en drijfveer. Als we in de les beginnen aan een nieuw stuk en ze het even voorspelen, ben ik altijd geïmponeerd. Ze hebben me altijd aangemoedigd om te blijven groeien en dat heeft er ook voor gezorgd dat ik hier op dit moment sta. Zonder hen zou dit nooit gelukt zijn.
Heb je een anekdote of een fijne herinnering die je wil delen?
Ik zal nooit vergeten hoe blij en trots ik was toen ik mijn eigen saxofoon kreeg. Bovendien was het een eer om voor de eerste keer een solo te mogen spelen.
Wat zal je brengen op Point Final! ?
Dat blijft voorlopig nog een verrassing.
Heb je een tip voor leerlingen met podiumstress?
Ik heb zelf ook een beetje last van podiumstress, maar wat ik doe is zo rustig mogelijk in- en uitademen voor ik het podium op moet. Ik herinner mezelf er dan nog eens aan dat ik mijn best heb gedaan om me zo goed mogelijk voor te bereiden en uiteindelijk heb ik er stiekem wel altijd zin in.
Wat zijn je verdere plannen nu je afgestudeerd bent?
Voorlopig ben ik van plan om te blijven spelen in Concertband Handzame.
Neemt deel aan: 
Avondconcert 30/04 - dwarsfluit & altsaxofoon