Alt
Bekaert
Marit
Studierichting 
Muziek
Beschrijf in het kort je parcours bij STAP
In het filiaal van Dadizele ben ik begonnen met muziekinitiatie bij juf Gwen, dit op de leeftijd van 6 jaar en daarna heb ik 4 jaar notenleer gevolgd bij juf Martine Decancq. Door de muziekinitiatie mocht ik bij de start van de notenleer ook een instrument leren. Ik heb 4 jaar bugel gespeeld om dan de overstap te maken naar bastuba Eb. Toen en nog steeds krijg ik les van Nick Vandendriessche.
Waarom koos je voor jouw instrument?
Bij bugel lukten de hoge noten niet, en na overleg met de leerkracht werd de keuze gemaakt voor bastuba eb. Enerzijds lag die keuze voor de hand, want ook mijn pa speelt bastuba eb; maar aan de andere kant weer niet: een meisje van 12 jaar met zo'n groot instrument werd toen niet vaak gezien.
Waren er momenten waarop je aan opgeven dacht?
Neen, want ik vind samen musiceren zowel in de les samenspel als in het jeugdorkest en de fanfare van Dadizele waar ik lid van ben, echt wel leuk.
Kan je iets vertellen over de rol van je leerkracht(en)?
Ik krijg graag les van Nick, en ik ben blij dat ik ingegaan ben op zijn voorstel - waar mijn pa onmiddellijk voor te vinden was - om de overstap van bugel naar bastuba eb te maken.
Grijp je kans om een boodschap te sturen naar één of meerdere leerkrachten!
Aan juf Martine Decancq van notenleer: dank voor jouw motiverende en enthousiaste manier van lesgeven, want notenleer is soms wel saai. Sorry daarvoor! Aan Nick: bedankt voor de geslaagde overstap naar bastuba, want dit instrument speel ik heel graag. Aan beiden: bedankt voor het geduld als ik eens wat minder had geoefend.
Heb je een anekdote of een fijne herinnering die je wil delen?
Toen ik in het begin naar de instrumentles ging, had ik wel hulp nodig om mijn bastuba mee te krijgen. Nu kan ik het alleen, want ik heb nu zo'n grote rugzak. Maar als papa er is, laat ik hem graag nog even helpen hoor. ;-)
Wat zal je brengen op Point Final! ?
The bombastic bombardon van Edrich Siebert. De fanfare De Ridder Jans Zonen, waar ik deel van uitmaak, zal me bij dit werk begeleiden. Daar zie ik echt naar uit.
Heb je een tip voor leerlingen met podiumstress?
Ik kijk vooral naar mij pa en niet (teveel) in het publiek. Ik denk dan dat ik speel voor mezelf, zonder publiek.
Wat zijn je verdere plannen nu je afgestudeerd bent?
Ik blijf musiceren in de 2 verenigingen waar ik lid van ben, maar er zijn geen plannen om verder muziek te studeren.
Neemt deel aan: 
Avondconcert 29/04 - gitaar, piano, trombone, bastuba & gitaarkwartet