Alt
Geerardyn
Maaike
Studierichting 
Muziek
Beschrijf in het kort je parcours bij STAP
Als 8-jarige startte ik met notenleer bij Lut Vercruysse. Een jaar later begon ik met dwarsfluit. In vijf jaar tijd kreeg ik drie verschillende fluitleerkrachten, Karel van Maele, Lut Degrauwe en Michel Pollet, die elk hun eigen accenten legden. In het tweede middelbaar stopte ik met de lessen aan STAP, maar ik bleef actief fluit spelen in de harmonie en in Allegria, het koor van de Broederschool. Ik kreeg aan de Broederschool ook de zangmicrobe te pakken. Tijdens mijn studies aan Katho Reno volgde ik zanglessen aan de muziekschool van Torhout bij Annick De Lille. Af en toe mocht ik een huwelijksviering opluisteren. Als 24-jarige pikte ik de draad terug op aan STAP en combineerde AMC, dwarsfluit en zang. Ik begon daarna ook met fagot. Ik laste opnieuw een pauze in waardoor ik net geen eindexamen deed voor dwarsfluit bij Els Dedecker. Voor zang en fagot werkte ik mijn lagere graden af. In 2016 startte ik met mijn middelbare graad voor zang en het jaar daarop voor fagot. Als alles goed gaat ben ik dit schooljaar deelnemer aan PointFinal! voor zang bij Hilde Coppé en volgend jaar voor fagot bij Koen Coppé. Wish me luck ;-)
Waarom koos je voor jouw instrument?
Ik koos voor zang omdat zingen leuk is, het geeft je kracht, je wordt er vrolijk van. Zingen in groep verbindt mensen. Je vergeet even al je zorgen.
Op welke manier komt de kennis die je leerde ook van pas in je dagelijks leven?
In de zangles leer je tot rust komen en leer je je stem correct gebruiken. Als leerkracht kan ik de tips van Hilde dus ook in mijn job toepassen, al sta ik daar niet steeds bij stil. Shame on me.
Wat betekent de academie voor jou?
STAP biedt kansen om je te ontplooien en naar een doel toe te werken. Je leert er ook je grenzen verleggen en geloven in jezelf.
Waren er momenten waarop je aan opgeven dacht?
Er zijn momenten waarop ik bewust pauzes inlaste, opgeven wil ik het dus liever niet noemen. Ik ben blij dat ik nu, na al die jaren, toch kan afstuderen aan STAP.
Kan je iets vertellen over de rol van je leerkracht(en)?
Mijn leerkrachten zijn enthousiaste, gedreven leerkrachten, die elk op hun eigen manier zorgen dat ik vooruitgang boek. Als volwassene bouw je nog veel meer een band op met je leerkrachten dan als kind en ook dat apprecieer ik heel erg in mijn leerkrachten!
Grijp je kans om een boodschap te sturen naar één of meerdere leerkrachten!
Bedankt, Hilde, voor de muzikale steun, maar evenzeer de fijne gesprekken!
Maakte je vrienden op de academie?
Ik heb in STAP mensen leren kennen waarmee ik fijn kon babbelen.
Wat zal je brengen op Point Final! ?
Après un rêve (G. Fauré), Concerto pour une voix (St. Preux), I go on (L. Bernstein) en Ständchen (F. Schubert).
Heb je een tip voor leerlingen met podiumstress?
Adem in, adem uit! (En doe alsof je thuis in je badkamer staat.)
Wat zal je brengen op Point Final! ?
Volgend schooljaar zal ik me concentreren op mijn PointFinal! voor fagot. Daarna zien we wel, sowieso blijf ik met muziek bezig in het koor en in de harmonie.
Neemt deel aan: 
Aperitiefconcert gitaar, piano en ensemble op 30/04
Avondconcert klarinet, zang en orkestslagwerk op 9/05