Alt
Maes
Titus
Studierichting 
Woord
Beschrijf in het kort je parcours bij STAP
Ik starte mijn STAP-parcours toen ik ongeveer 9 jaar was. Ik weet nog dat ik elke woensdag na school een belegd broodje ging halen, om dat dan op te eten in de les dictie. Dit deed ik elke woensdagmiddag tot mijn 12 jaar. Toen ik naar het middelbaar ging, starte ik ook met de lessen drama en voordracht. Ik starte in een grote groep van 18, met allemaal mensen die ik niet kende. Elk jaar haakten er leerlingen af, totdat we overbleven met 3 in het laatste jaar toneel, en 2 in het laatste jaar performance.
Wat houdt een opleiding Woord precies in?
De opleiding Woord focust tijdens de eerste jaren vooral op goed leren spreken. Laat je niet afschrikken, want je leert op een leuke manier alle klanken goed uitspreken door middel van improvisatie-opdrachten en op het einde van het jaar een toonmomment.
Op welke manier komt de kennis die je leerde ook van pas in je dagelijks leven?
Als ik op school een spreekopdracht heb, scoor ik daar altijd zeer goed op. Ik leer over oude tragedies, wat ervoor zorgt dat je culturele wereld opengetrokken wordt. Ik heb nooit problemen om mijn gedachten te verwoorden zoals ik dat wil.
Wat betekent de academie voor jou?
Voor mij is STAP een plaats waar jonge mensen hun passie voor kunst delen. Een plaats waar je naartoe kan gaan, kan spelen en je gedachten kan verzetten. Ik kijk terug naar het parcours dat ik afgelegd heb met veel nostalgie.
Waren er momenten waarop je aan opgeven dacht?
Op een gegeven moment zag ik de lessen dictie niet meer zitten, dus dan ben ik een jaar gestopt. Ik wou de woensdagnamiddag naar buiten kunnen gaan om te spelen met mijn vrienden. Maar na een paar maanden miste ik het om mijn creativiteit te uiten. Dus het jaar erop starte ik weer met de lessen dictie, ik ben zeer blij dat ik terug ben gekomen want dat jaar won ik een AWA-award.
Kan je iets vertellen over de rol van je leerkracht(en)?
Leerkrachten zijn heel belangrijk in het goed ontplooien van je creativiteit. Je hebt een leerkracht nodig die je ondersteunt, je vertrouwt, een leerkracht bij wie je durft fouten te maken. Als ik dat niet had gehad, zou ik niet hier gezeten hebben.
Grijp je kans om een boodschap te sturen naar één of meerdere leerkrachten!
Dankjewel om te geloven in mij en mij zo goed te ondersteunen.
Wat zal je brengen op Point Final! ?
Ik hoop dat ik bij de performance een goed beeld kan geven van mij, van mijn betere momenten maar ook slechtere. Ik hoop dat ik mijn creativiteit 100% kan uiten.
Heb je een tip voor leerlingen met podiumstress?
Met podiumstress moet je niet inzitten. Wat is het ergste dat je kan gebeuren? Dat je je tekst vergeet. Ik herinner me nog de allereerste keer dat ik op een podium stond. Ik had zeer veel stress, en plots midden in mijn stukje tekst wist ik het niet meer. Door mijn paniek kreeg ik de slappe lag en voor in het wist lag heel de zaal plat van het lachen, de toeschouwers, mijn medespelers en zelfs de leerkracht. En plots wist ik het weer en deed ik gewoon verder. Stress is iets normaal, en als je een foutje maakt is dat niet het einde van de wereld.
Wat zijn je verdere plannen nu je afgestudeerd bent?
Dat weet ik nog niet. Ik zou eerst graag een universitaire diploma hebben en dan misschien drama gaan studeren in het KASK.
Neemt deel aan: 
Performance (spel) 'EVA EN DE HAPERENDE SCHEPPING' in CC De Beuk in Kortemark op 7/05 om 19u30
Theater 'ONDIEP GRAF' in CC De Beuk in Kortemark op 21/05 om 19u