Alt
Herman
Lisa
Studierichting 
Muziek
Beschrijf in het kort je parcours bij STAP
Ik ben in het eerste leerjaar gestart met muziekinitiatie. Vanuit deze toffe lessen is eigenlijk mijn passie voor muziek gestart. Daarna heb ik 4 jaar notenleer gevolgd bij Lies Six en Marianne Deboutte. Vervolgens ging ik elke woensdag, 3 jaar lang naar de MCV bij Hilde Dumoulin. Ik heb gekozen voor gitaar als instrument en volg dus al heel mijn muziekcarrière les bij Bert Lietaert. Ook vind ik het heel tof om samen met anderen muziek te spelen in het gitaarorkest Tocando. Daar volg ik les bij Joke Debel.
Waarom koos je voor jouw instrument?
Ik heb gekozen voor gitaar in een hele impulsieve bui. Het instrument sprak me vooral aan door de zachte klank en hoe melodieus sommige gitaristen ermee waren.
Op welke manier komt de kennis die je leerde ook van pas in je dagelijks leven?
Op school komt mijn muzikale kennis vaak van pas. Het is vooral een hulp in het dagelijks leven.
Wat betekent de academie voor jou?
Ik heb STAP zien groeien, maar STAP heeft vooral mij zien groeien. Ik kom er al elke week sinds mijn 6de. Niet alleen voor muziek, ik volgde toen ook dansles, wat ik ook heel tof vond en waar ik mijn creativiteit kon uiten. Mijn parcours in STAP ging niet altijd gepaard met blijdschap, want het kon me ook veel stress geven, zoals op toonmomenten of examens, maar dat is bij iedereen zo en het was een weg met vallen en opstaan. Toch ben ik heel blij met de evolutie die ik er heb gemaakt en waar ik nu sta!
Waren er momenten waarop je aan opgeven dacht?
Zoals ik al eerder zei, zijn er vaak momenten waarbij het iets minder gaat en je geen zin hebt om naar de les te gaan of geen zin hebt om te oefenen, maar zo’n momenten waarop je het eventjes gehad hebt, zorgen ervoor dat je er sterker uitkomt en dat je wel weer de moed terug vindt om verder te oefenen aan die moeilijke muziekstukken.
Kan je iets vertellen over de rol van je leerkracht(en)?
Mijn gitaarleerkracht ken ik dus al sinds ik begon met gitaar spelen en ik heb me er altijd thuis bij gevoeld. Ik kon bij hem terecht als ik fragmenten uit een bepaalde partituur niet snapte en hij kon me wijzen op de dingen die ik verkeerd deed zonder dat ik met een slecht gevoel naar huis keerde. Met andere woorden, hij is een leerkracht die respectvol omgaat met zijn leerlingen en waarbij je terecht kan met alles.
Heb je een tip voor leerlingen met podiumstress?
Blijven doorgaan, en als je het gevoel hebt van opgeven, leg het eventjes aan de kant tot je de moed terug hebt om weer door te gaan. Gewoon jezelf blijven en voldoende voorbereid zijn!
Maakte je vrienden op de academie?
Zeker! Ik ging steeds naar de academie met het gevoel om eventjes onder de mensen te komen en te praten met mensen die het zelfde traject doen. Ook was ik niet de braafste leerling en babbelde ik nogal veel tijdens de lessen, maar dat maakte de soms saaie lessen heel tof! Oepsss
Wat zal je brengen op Point Final! ?
Ik zal een mengeling van muziekgenres brengen, maar ik zal het nog als verassing houden.
Wat zijn je verdere plannen nu je afgestudeerd bent?
Gitaar spelen werkt voor mij als een remedie tegen stress en ik zal dus zeker mijn gitaar blijven vasthouden.
Neemt deel aan: 
Koffieconcert altsaxofoon, gitaar, piano, altviool, klarinet en viool op 30/04