Alt
Bonte
Bastijn
Studierichting 
Muziek
Beschrijf in het kort je parcours bij STAP
Ik begon met het bespelen van het drumstel in het 3de leerjaar met als leerkracht meester Willem. In het begin was het de basis van de basis die mij aangeleerd werd, wat Willem heel goed gedaan heeft. Hij leerde me hoe ik drumstokken moest vasthouden en welk geluid welke trom maakt. Later leerde ik iets over de xylofoon, maar dat was niet echt mijn ding. Acht jaar lang kreeg ik lessen van Willem, daarna een jaartje van Bart, en nu in mijn laatste jaar, zit ik onder de warme vleugels van Bjorn.
Waarom koos je voor jouw instrument?
Ik kon nooit stilzitten op een stoel. Toen mijn ouders wilden dat ik samen met de notenleer een instrument zou spelen, stelden ze me aan de drums voor. Het introliedje dat Willem toen speelde had me overwonnen.
Op welke manier komt de kennis die je leerde ook van pas in je dagelijks leven?
Ik kan mezelf bezighouden met trommelen op mijn benen of op een tafel. Soms krijg ik eens de commentaar dat ik mensen afleid, maar het is nu al een gewoonte geworden waardoor ik niet zomaar kan stoppen eenmaal ik ben begonnen.
Wat betekent de academie voor jou?
STAP is een tweede school waar je je kan ontwikkelen. Je wordt er geconfronteerd met talloze nieuwe ervaringen. Ik leerde veel instrumenten kennen en ik ontmoette nieuwe mensen die mijn leven een andere richting heen duwden.
Waren er momenten waarop je aan opgeven dacht?
Ik heb nooit aan opgeven gedacht. Door de leerkrachten en vrienden rondom mij bleef ik gemotiveerd om met al mijn kracht door te slaan op mijn drumstel.
Kan je iets vertellen over de rol van je leerkracht(en)?
De leerkrachten zijn er niet enkel om ons te zeggen wat al die Italiaanse woordjes betekenen. Ze zijn er ook niet om te zagen dat we niet genoeg oefenen. De leerkrachten maken deel uit van je instrument, zij zijn de grondleggers van je muziekcarrière. Leerkrachten zijn je vrienden bij wie je hulp kan vragen. Ze zijn er om jou te zien lachen.
Grijp je kans om een boodschap te sturen naar één of meerdere leerkrachten!
De leerkrachten gaven mij de kans om muziek te begrijpen. Door hun bijsturing kwam ik op dit mooie pad terecht. Hun gezichten staan in mijn geheugen gegraveerd zodat ik ze niet zomaar zal vergeten.
Maakte je vrienden op de academie?
Ik maakte vele nieuwe vrienden in de academie. Als ik ze nu nog eens tegenkom, dan is het wel leuk om nog eens een praatje te slaan. De beste vriend die ik maakte is natuurlijk mijn drummaatje, Rhune Samyn. We hebben altijd al samen les gevolgd. We zijn echt onafscheidelijk.
Wat zal je brengen op Point Final! ?
Ik speel 4 stukjes: Het drumstukje heet 'Ritmische Capriolen' door J. Wilms en G. Dekerpel met pianobegeleiding. Het paukstukje heet 'Scherzo for Four Timpani' door D. Graeffe, met pianobegeleiding. Dan is er een setupstuk genaamd 'Engine Room' door J. Campbell. Als laatste hebben we het stukje op de snare drum, 'De Studie van de Orkesttrommel, N°III' door T. Coutelier, met pianobegeleiding. In januari speel ik de pauken en de snare drum.
Heb je een tip voor leerlingen met podiumstress?
Aangezien ik zelf ook podiumstress heb, spreek ik uit ervaring. Zorg ervoor dat je je liedjes vanbuiten hebt geleerd. Als je je liedje goed kent, dan zal je minder stress hebben over fouten maken. Geloof in jezelf, go with the flow en zet een grote glimlach op je gezicht!
Wat zijn je verdere plannen nu je afgestudeerd bent?
Natuurlijk zal ik niet stoppen met drums te spelen. Ik zal blijven oefenen en misschien ook samen met anderen spelen.
Neemt deel aan: 
Avondconcert piano, fluit, ritmisch slagwerk en ensemble op 3/05