Alt
Datum: zaterdag, 29 april, 2017 - 11:00 tot zondag, 30 april, 2017 - 12:59
Deelnemers:
Michiel Vanhercke
Slagwerk
La Riviera di Ponente
M. Lambert
<p>Genoemd naar de Italiaanse Riviera aan de Ligurische Zee, gelegen tussen de Franse grens en Genua. Voor slagwerk en piano.<br /> <br /> Deel 1: Pauken<br /> Deel 2: Vibrafoon<br /> Deel 3: Drumset</p>
Laura Dewyse
Hoorn
Eastcoast Liberation
H. Vermeersch
<p>Hans Vermeersch volgde zijn muzikale studies aan het Stedelijk Conservatorium te Brugge, aan het Koninklijk Conservatorium te Gent en aan de Musik Hochschule te Innsbruck, Oostenrijk. Hij geeft les in Knokke-Heist met een eigen ontwikkelde cursus. Om zich beter te kunnen inzetten voor de amateuristische blaasmuziek volgde hij HaFa-directielessen bij Jan Segers en Guy Duijck en dirigeert verschillende ensembles.</p>
Sur un thème classique
P. Proust
<p>Pascal Proust geboren in 1959, heeft zijn muziekstudies gestart in het conservatorium van Orléans, vooraleer hij zich vermaakte aan het Conservatoire Supérieure de Musique in Parijs. Hij studeerde bij Georges Barboteu, die zelf ook componist was. Als hoornist was hij werkzaam bij verschillende ensembles zowel in orkestverband als in kamermuziekverband. Hij componeerde reeds tal van werkjes voor zowel amateur- als beroepsmusici in verschillende bezettingen. We merken bij elk werk dat hij schrijft voor hoorn, de mooie melodieën de hoofdrol spelen. Sur un thème classique is een werk opgebouwd vanuit een klassiek thema met enkele variaties en middenin een korte cadens. Hij heeft gekozen voor een heel sobere begeleiding, wat het geheel luchtig laat klinken.</p>
Thijs Hauspie
Slagwerk
Philly
M. Houllif
<p>uit Contemporary Drum Set Solos<br /> Philly ofwel Philadelphia (VS) was in de jaren 1920 een belangrijke plaats voor de ontwikkeling van de jazz muziek. In een multiculturele samenleving als die van Philadelphia was er heel veel belangstelling voor het "Afro-Amerikaanse" genre. Dit jazzy solowerk voor drumset is een ode aan wat deze stad voor het genre heeft betekend.</p>
Mirages
M. Eychenne
<p>uit Collection Panorama<br /> Marc Eychenne, geboren in 1933 in Algerije, werkte aanvankelijk vooral als concertviolist in Frankrijk maar begon zich meer en meer toe te leggen op het componeren. Hij schreef heel veel kamermuziekwerken maar ook orkestmuziek en zelfs een Requiem. Mirages begint in een dromerige sfeer met een impressionistisch karakter waarin de piano gekleurd wordt door de metaalklanken van cimbalen, klokkenspel en vibrafoon. De interventie van de xylofoon zorgt voor een pittig middendeel maar mondt uiteindelijk opnieuw uit in het dromerige karakter van het eerste deel. Eychenne heeft voor dit werk duidelijk goed geluisterd naar Ravel en Debussy.</p>
Melina David
Basklarinet
Thrushes in the Forest
T. Shirakawa
<p>Takao Shirakawa studeerde af als klarinettist aan "Toho Gakuen School of Music" in 1986 en aan "Musikschule Detmold (Duitsland)" in 1993. Shirakawa gaf verschillende recitals in zowel Duitsland, Frankrijk en Japan (Tokyo, Yokohama etc). Hij trad zowel op als solist als in kamermuziekverband. Hij is ook actief als arrangeur en componist. Trushes in the Forest betekent "Lijsters in het bos". In dit stuk zijn duidelijk de vogelgeluiden te horen.</p>
Romanze
Fr. Diethe
<p>Johann Friedrich Diethe was een hoboïst uit de 19e eeuw bij het Gewandhausorchester in Leipzig. Romanze is een van de eerste solowerken geschreven voor basklarinet. Het werk is opgebouwd uit een recitatief-achtig "Andante moderato", gevolgd door een heel sfeervol "Adagio".</p>